PlLU, “Dap4t c4ll, mvka anak dah biru..” Baru sebuIan dij4ga peng4suh, bayi m4ut

Luluh h4ti si ibu apabila mend4pat tahu an4k tungg4lnya, Luna Aralyn Amar Ridhwan yang dij4ga peng4suh meningg4I duni4 di H0spital Tuanku Ja’afar (HTJ), Seremban pet4ng semalam.

Menurut lap0ran Utus4n Online, ibu b4yi perempuan tersebut Lilis Handayani Sukran berkata, anaknya yang berusia empat bul4n itu baru sebulan dih4ntar ke rumah peng4suh.

“Masa itu, saya berada di temp4t kerja, dapat panggil4n dari peng4suh yang memaklumk4n muka anak sud4h biru dan dia suruh segera dat4ng ke rum4hnya.

“B4yi ini merup4kan satu-satunya anak saya dan baru sebul4n dihantar ke rumah peng4suh,” kata wanita berusia 24 tahun itu ketika ditemui di HTJ.

Difah4mkan, ahli kelu4rga masih menunggu keputusan h4sil bed4h si4sat bagi mengenal pasti punc4 kem4.tian Luna Aralyn selain jen4zah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Lui Muda, Jempol hari ini.

Menerusi perk0ngsian ibu saudara Luna Aralyn dikenali sebagai Cik Fitri di laman Faceb0ok, dia memvat naik beberapa keping f0to bersama m4ngsa yang melu4hkan r4sa kehiI4ngan bayi berkenaan.

Al-Fatihah untuk anak saudara…

“Mak L0ng macam tak percaya Luna dah t4kde. Maklong terkil4n sangat seb4b tak ker4s nak bawa Luna balik Kelantan sekali dengan Mak L0ng.

“Jaga Luna sampai ibu Luna berhenti kerja… Ya Allah… ber4t sungguh dug4nMu, aku tak kvat,” tulisnya pet4ng semalam.

Sementara itu, terdapat juga pengguna Facebo0k berk0ngsi p0sting mengucapkan t4kziah kepada ibu m4ngsa atas kehiI4ngan anak tersayang dalam sekelip mata.

Moga diberi keku4tan

Ten4nglah ‘baby’ di duni4 baru…

Terdahulu, Ketua P0lis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Nanda Maarof berkata, ibu m4ngsa mendapati keadaan anaknya itu dalam keadaan s4ngat lem4h dan puc4t sebelum dih4ntar ke HTJ.

Bagaimanapun, Luna Aralyn dis4hkan meningg4I dvnia 30 minit selepas tiba di h0spital tersebut untuk mendapatkan raw4tan.

Sumber: Utusan Online (Nor Shafawati Yup) , Faceb0ok Cik Fitri & Lylis Moklis / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "PlLU, “Dap4t c4ll, mvka anak dah biru..” Baru sebuIan dij4ga peng4suh, bayi m4ut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*