Khabar Duka, Hasr4t Bertemu Ibu Tidak Kesamp4ian, lbu Que Haidar Menlngg4l Dvnia Aklb4t C0vld19.

KUALA LUMPUR : Has.r4t pel4k0n Que Haidar untuk pulang menemui ibunya hujung bulan ini tid4k kesamp4ian selepas ibunya terlebih dahulu dije.mpvt Ilahi sekitar pukul 1.20 pagi tadi.

Ibunya, Allahya.rham Rahmah Hussein meningg4l dvnia diseb4bkan C0VlD-19 di H0spital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru, Johor.

Que atau nama sebenarnya, Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar berk0ngsikan berita se.dih tersebut dan turut memak.lumk4n bahawa arw4h ibunya menghi.d4p peny4kit kr0nik seperti k3ncing m4nis, masalah j4ntung dan d4rah tinggi sejak beberapa tahun lalu.

“Pagi semalam, kakak hubungi saya memakIumkan ke4daan ar.w4h. Mak na.z4k dan mengadu s4kit d4da padanya.

“Sebelum itu, arw4h alami ser4ngan j4ntung sebanyak emp4t k4li. Kali pertama, terjadi di rumah adik saya di Pasir Gud4ng manakala selebihnya di h0spital.

“Saya segera pulang ke kampVng sendirian memikirkan arw4h ibu masih ku4t. Malah, ketika itu, abang beritahu j4ntung emak kembali stabil. Namun terny4ta, Allah lebih menyay4nginya,”katanya.

Que tiba di HSA kira-kira pVkul 6 petang, semalam. Ujarnya, kali ter4khir dirinya pulang ke kampung bertemu arw4h ibu adalah pada Januari lalu.

“Kami sempat luangkan masa bersama dan bawa mak keluar berj4lan dan menikm4ti as4m ped4s kegemarannya. Saya ingatk4n nak pulang ke Joh0r Bahru bulan ini dan mencVri masa bersamanya.

“Kebetulan, ada kerja di sana namun, saya tidak sempat melun4skan has.r4t itu,”katanya.

Jen4zah Allahya.rham Rahmah, 68 tahun, dijangka dikebvmikan di Tan4h Perkvburan Islam Felda Taib Andak, Kulai, Johor, hari ini. Allahya.rham Rahmah meningg4lkan 10 anak dan 27 cucu.

Sumber : utus4n via http://www.majalah-utusan.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Khabar Duka, Hasr4t Bertemu Ibu Tidak Kesamp4ian, lbu Que Haidar Menlngg4l Dvnia Aklb4t C0vld19."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*