“Semp4t Mer4ngkak Ke BiIik…” Pel4jar LPTA Mningg4I Dvnia, Meng4du Pening Kep4Ia Lep4s ‘Test’

Tanpa diduga pada hari ini pula, satu lagi khabar duka diterima apabila se0rang pelajar universiti awam pula telah dijempvt Ilahi.

Se0rang lagi pel4jar dipercayai tid4k sed4rkan diri

Memetik lap0ran Kosm0, pel4jar berkenaan dipercayai tid4k sedarkan diri di rumah keluarganya sekitar jam 5 pagi.

Allahyrham yang dikenali dengan nama Mohd Adham Hazim merupakan se0rang pel4jar yang menuntut di sebuah universiti awam di Jengka, Pahang.

Allahyrham alami pendrahan pada bahagian 0tak

Allahyrham telah dikejarkan ke unit kecm4san di H0spital Sultanah Zahirah Kuala Terengganu sekitar jam 5 pagi.

Menurut sumber, Allahyrham yang mengalami pendr4han pada bah4gian 0tak kemudian dimasukkan ke wad lCU.

Merangkak ke biliknya minta pertoI0ngan

Menurut ayah Allahyrham iaitu Mohd. Rizaini Ghazali memberitahu anak lelakinya itu sempat mer4ngkak ke biliknya untuk meminta pertoI0ngan.

Ujar beliau lagi, sejak kebelakangan ini, Mohd Adham dikat4kan sering tidur lewat kerana mengulang kaji pel4jaran untuk peperiksaan semester akhir yang b4kal menjelang tid4k lama lagi.

Kead4an anak saya krit!kal kerana dua ur4t kepalanya put0s

Doktor memberitahu ke4daan anak saya agak krit!k4l kerana dua ur4t kepal4nya put0s sebelum dis4hkan meningg4I dvnia pada malam tadi (semalam).

Difahamkan, jn4zah Allahyrham telah selamat dikebvmi di Tan4h Perkub0ran Islam Kampung Bukit Berangan, Tepoh.

Al-fatihah untuk anak buah saya

Sementara itu, kh4bar dvka itu turut dik0ngsikan se0rang pengguna di Faceb0ok yang bernama Al-Faizal Faiz mengenai pemergi4n pel4jar tersebut yang merupakan anak buahnya.

Saya mewakii dirinya memoh0n maaf

“Al-Fatihah untuk anak buah saya yang telah kembali kepada Nya sebentar tadi jam 10:55pm di H0spital Sultanah Zahirah Kuala Terengganu dengan asbab pendr4han dikep4la. Masuk kecm4san jam 5 am hari ini.”

“Bagi sesiapa yang mengenali diri Adham Hazim, saya mewakili dirinya memoh0n maaf. Dan jika ada hut4ng yang masih belum dil4ngsai bolehlah berjumpa saya.”

Satu kehil4ngan amat besar bagi saya

“Satu kehil4ngan amat bes4r bagi saya kerana inilah satu-satunya paling rapat dengan saya. Dengan ini saya akan undur diri dari FB untuk seketika.”

“Al-Fatihah Muhd Adham Hazim Bin Mohd Rizaini, 2002-2021. “

Adham dah hadiahkan anugerah Dekan waktu Sem 1 untuk kami

“Tenanglah dikau di sana Muhd Adham Hazim Bin Muhd Rizaini..Hazim dah hadiahkan anugerah Dekan sewaktu Sem 1 untuk kami.Maka Poksu Bangga dengan Hazim.”

“Kini poksu kehilangan anak buah yang paling baik dan amat bagus sebagai anak, sebagai abg dan sebagai anak buah.”

Allah pinjamkan Hazim 19 tahun kepada kami

“Allah pinjamkan Hazim 19 tahun kepada kami. Poksu terima dan redha biarpun Hazim membawa pergi sayap dan kekuatan poksu.”

“Mungkin poksu kena undur diri dari influencer kerana tiada lagi jurukamera yang kreatif.”

“Segala iklan di FB poksu adalah kenangan terindah dalam hidup poksu kerana itulah sentuhan Hazim. Al-Fatihah Muhd Adham Hazim Bin Muhd Rizaini.”

Selepas ambil uji4n programming, Allahyrham meng4du pening kepala

Selain itu se0rang pengguna laman Twitt3r yang merupakan rakan sekelas Allahyrham turut berk0ngsi kh4bar dvka itu.

Sementara itu, menurut seorang pengguna Twitter yang dipercayai merupakan rakan kelas Allahyrham iaitu Arisha mengakui terkej0t dengan berita tersebut.

Dkwa individu ini lagi, selepas mengambil ujian ‘programming’ pada hari Khamis lalu, Allahyrham ada mengadu bahawa dia mengalami pening kepala.

ToIong doakan rakan sekelas saya

“The news about the student from UiTM Kedah is still new and i woke up this morning knowing my classmate is in icu because of pendarahan dalam otak.”

“If you happen to come across this tweet, please pray for my classmate.”

Kami masih tidak tahu punca pendrahan tersebut

“Kami masih tak tahu lagi punca untuk pendrahan tersebut tapi adham mula rasa pening after we took our programming test which is on thursday night.”

Allahyrham Adham seorang pelajar yang bagus

“To those who wanna bIame us for not being good at managing time, i know adham and he is a good student.”

“He is the type of the student that will bother me at 2 am asking on how to complete a certain assignment, he is rajin and not some lazy bum so shut up.”

Salam takziah kepada keluarga Allahyrham Adham, semoga keluarga diberikan kekuatan dan ketabahan menghadapi dugaan ini. – Sumber dipetik dari Yoy Network, Faceb0ok, Twitter

Kredit: Mytv Viral via PaduMedia Press

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "“Semp4t Mer4ngkak Ke BiIik…” Pel4jar LPTA Mningg4I Dvnia, Meng4du Pening Kep4Ia Lep4s ‘Test’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*