‘Pemergi4n Yang Mulia’ Dijemut llahi Ketika Melaungkan Azan Subuh.

SE0RANG bilal re.bah dan disahkan meningg4l dvnia ketika sedang mela.ungkan azan Subuh di Masjid At-Taqwa, Gampong Pisang, Aceh Selasa lalu.

Dalam kej4dian jam 5.20 pagi itu, tiada siapa menyangka itu merupakan azan tera.khir yang dila.ungkan oleh Tgk Nordin, 50, yang telah berkhidmat selama 30 tahun sebagai bilal di masjid tersebut.

Seorang jemaah masjid, Hijrah memberitahu, Tgk Nordin merupakan seorang lelaki yang sangat baik di kampungnya dan kehila.ngannya bukan sahaja dirasai jemaah di masjid itu malahan seluruh penduduk.

Menurutnya, Tgk Nordin sebelum ini menerima raw.atan kerana menga.lami masalah kesi.hatan, lap0r Tribun News menerusi sumber.

“Pada waktu Subuh itu, Tgk Nordin sendiri yang mahu mela.ungkan azan pada waktu itu kerana ingin ke Medan menjalani raw.atan di sana namun ALLAH lebih menentukan.

“Dia telah meningg4l du.nia ketika mela.ungkan azan Subuh pada kalimat hayya ‘alash shallah yang kedua. Jadi kami terasa sangat dengan kehil4ngannya. Semoga Allahy.arham mendapat tempat yang layak di sisi ALLAH,” katanya.

Allahy.arham Tgk Nordin meningg4lkan lima anak iaitu Naswad, Suardi, Umraiti, Muktar dan Suriati.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Sumber : tribunnews / w0w berlta via http://www.majalah-utusan.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘Pemergi4n Yang Mulia’ Dijemut llahi Ketika Melaungkan Azan Subuh."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*