Subhanallah..BeIiau MenuIis Kembali 30 Juzuk Al-Quran Bagi Memahami 114 Surah Yang Ada Di Dalam Kalam Allah.

Subhanallah..Beliau Menulis Kembali 30 Juzuk Al-Quran Bagi Memahami 114 Surah Yang Ada Di Dalam Kalam Allah.

Mungkin ramai yang tid4k mengetahui bahawa ramai sebenarnya artis barat yang beragama Islam. Ada antara mereka memilih memeluk Islam sejak diusia muda lagi kerana mendapat hidayah daripada Allah S.W.T.

Jae Deen atau nama sebenarnya Joshua Asare telah memeluk Islam ketika berusia 15 tahun lagi.

Hidayah diterima ketika itu apabila se0rang sahabatnya telah memperdengarkan surah Maryam kepadanya.

Tulis ayat al-Quran sambil membaca

Sejak dari itu, Jae Deen mulai mendalami Islam disamping memperlajari al-Quran. Dia juga mengambil inisiatif dengan membaca dan menulis kembali 30 juzuk kitab suci itu bagi memahami 114 surah yang ada didalam kalam Allah.

Perkara tersebut mengambil masa kira-kira 6 bulan dan berkat kegigihannya, dia berjaya melakukan itu semua dengan senang hati.

Ada lagu2 ketuh4nan

0leh sebab itu, Jae Deen telah mengeluarkan lagu-lagu berbentuk ketuhanan dalam genre rap dan berjaya menambat hati pendengar terutamanya di Y0uTube.

Jadi inspirasi kepada semua Muslim

Menerusi perk0ngsian yang sangat menarik daripada selebriti barat berkaitan perkembangannya dalam Islam selepas bergelar Muslim, ia sedikit sebanyak memberikan inspirasi kepada umum berkaitan kesungguhannya meneroka al-Quran dengan lebih mendalam.

Mengambil kesusasteraan Ar4b sebagai subjek utama semasa dikolej menjadikan penyanyi itu lebih bersemangat merealisasikan impiannya menulis dan membaca al-Quran dengan lancar dan memahami setiap butiran didalamnya.

Beliau Menulis Kembali 30 Juzuk Al-Quran Bagi Memahami 114 Surah Yang Ada Di Dalam Kalam Allah. Subhanallah

Sumber:Homelabs via majalah-harian.com via ptvnews

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Subhanallah..BeIiau MenuIis Kembali 30 Juzuk Al-Quran Bagi Memahami 114 Surah Yang Ada Di Dalam Kalam Allah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*