Hil4ng Arah Selepas Kem4tian Ibu Dan Bapa, Remaja Bernama Chu Kok Yoong Memilih Islam Bagi Mengisi Kekos0ngan Di Hatinya. Alhamdulillah

Hil4ng Arah Selepas Kem4tian Ibu Dan Bapa, Remaja Bernama Chu Kok Yoong Memilih Islam Bagi Mengisi Kek0songan Di Hatinya. Alhamdulillah

Hidayah itu milik semua 0rang, pemergi4n ibu bapa sec4ra tiba-tiba telah membuat Mohd Haikal Chu hil4ng arah dan membuka jalan mendekatkan diri dengan Islam.

Menurut laporan H4rian Metr0, Mohd Haikal atau nama asalnya, Chu Kok Yoong yang berasal dari Ulu Beranang, Lenggeng, Negeri Sembilan berkata dia,

berdikari selama enam bulan sehinggalah se0rang kawan mengajaknya tinggal bersama di Maahad Tahfiz Darul Itqan Al-Muhammadi, Sabak Bernam.

“Hampir enam bulan saya hil4ng arah hidup apabila ibu dan ayah meningg4l dvnia akib4t kemal4ngan jalan raya pada Mac lalu.

“Pada mulanya, saya suk4r menerima h4kikat mereka pergi dalam sekelip mata. Bagaimanapun, Allah memudahkan perjalanan hidup apabila saya tinggal bersama rakan di sini (Sabak Bernam) dan kemudian diambil sebagai anak angkat,” katanya.

Sejak itu dia beraz4m untuk mendalami agama Islam bagi mengisi kek0songan di hati selain mengubati kerinduan terhadap kedua ibu bapanya.

Katanya, selepas mengambil keputusan memeluk Islam bulan lalu, dia menyimpan cita-cita untuk menjadi pendakwah seperti Ustaz Ebit Lew.

Mohd Haikal yang juga anak tunggal berkata, dia bersyukur apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Air Tawar, Rizam Ismail prih4tin dengan nasib di4lami dan memasukkannya ke maahad itu.

Jelasnya, sebelum ini dia tid4k bersek0lah kerana membantu ayah dan ibu mengutip besi bvruk. Apabila diberikan peluang ini, dia akan berusaha melakukan yang terbaik demi masa depan.

Dalam pada itu, Rizam menerusi status di Faceb0ok miliknya berkata, beliau telah mendaftarkan Mohd Haikal di maahad itu.

“Sama-sama kita doakan semoga adik Mohd Haikal agar menjadi insan yang berguna kepada b4ngsa dan agama,” katanya.

SUMBER: Harian Metro/Rizam Ismail

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Hil4ng Arah Selepas Kem4tian Ibu Dan Bapa, Remaja Bernama Chu Kok Yoong Memilih Islam Bagi Mengisi Kekos0ngan Di Hatinya. Alhamdulillah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*