Semua Benda Baik Yang Kita Buat Pasti Ada Penghal4ng, Seperti Wanita ini Sanggup Masuk ISlam Walau Tid4k Diberi Nafkah Keluarga

Pada saat dia memilih Islam sebagai pegangan hidup, Ayana Jihya Moon diduga dengan t3ntangan keluarga. Namun, ia sedikit pun tid4k melem4hkan,

semangat dan kepercayaan Ayana terhadap Allah SWT sebaliknya menambah membuatkan dirinya semakin mahu mendalami agama suci ini.

Terdetik hati untuk memeluk Islam pada tahun 2012, anak kepada se0rang pemimpin politik di K0rea Selatan ini mengakui cara hidup Islam menerbitkan dimensi baharu buat dirinya dan membawa kebaikan itu di dalam negara kelahiran dan juga luar negara.

Ujar Ayana, “Saya mula tertarik dengan Islam sejak kecil lagi sebab jatuh cinta dengan kebudayaan Timur selepas mempelajari tentang Timur,

Tengah sehingga menarik perh4tian saya untuk memeluk Islam. Alhamdulillah, pintu hati saya terbuka untuk menerima Islam pada tahun 2012.

Hidup sebagai se0rang Muslimah di K0rea s4ngat menc4bar. Sukar untuk saya dapatkan pekerj4an hanya kerana saya berhijab. Jika ditawarkan pekerj4an pun kebanyakannya,

bersangkut paut dengan perkara h4ram untuk dilakukan antaranya termasuklah perlu mengambil minuman beralk0hol mengikut bud4ya masyar4kat di sana.”

Terbaru, menerusi entri Ayana di Inst4gram… gadis mualaf yang cukup terkenal di Ind0nesia mengimbas kembali memori suka duka sebelum dikenali ramai.

“Masih terbayang lagi saat pertama kali menjejakkan kaki ke Malaysia. Waktu itu saya hanya mampu tinggal di guest house dan bukan hotel. Sebab tak cukvp duit. Sebenarnya, dvit simpanan masih ada tapi terp4ksa berjimat untuk keperluan akan datang.

Lebih-lebih lagi masa itu saya masih belajar. Lepas saya bertekad mahu meninggalkan K0rea, tak dinafikan mak dan ayah rasa sangat sedih. Disebabkan keputusan saya itulah mereka berhenti memberikan duit kepada saya.

Sudahnya, segala keperluan sepanjang berhijrah termasuk perbel4njaan makan minum dan tiket penerbangan ditanggung sendiri dengan baki duit yang ada. Cepatnya masa berlalu…

Alhamdulillah, sekar4ng saya dah berkemampuan untuk pergi dan tinggal di mana saja.”

Sumber:mymedia.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Semua Benda Baik Yang Kita Buat Pasti Ada Penghal4ng, Seperti Wanita ini Sanggup Masuk ISlam Walau Tid4k Diberi Nafkah Keluarga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*