Sesetengah pelajar yang lain sibvk menconteng baju , Tapi Mereka Ziar4h ‘Rumah Baru’ Cikgu Kesayangan Lepas Habis Paper Buat N3tizen Seb4k

Jasa bakti dan peng0rbanan guru dalam usaha memperkasa pendidikan dan mendidik para pelajar untuk membangun anak bangsa, sebagai gen3rasi yang kelak akan menjadi peneraju serta p3mimpin neg4ra masa hadapan, sentiasa dihargai.

Meskipun guru yang meng4jar kita telahpun men1ngg4l dvni4, namun setiap nasihat dan tunjuk ajar mereka yang tidak pernah jemu tetap kita kenang.

Berikutan kisah yang sama boleh dikaitkan dengan sebuah vide0 perkongsian tular dimana sekumpulan pelajar SPM yang telah menamatkan pep3riksaan, melawat ‘rumah baru’ guru kesayangan mereka.

Menerusi vide0 yang dimuat naik oleh se0rang pengguna TlkT0k iaitu @azeemiskndr, kelihatan mereka dalam perjalanan menuju ke sebuah tan4h p3rkubvran.

Walaupun sudah terpis4h oleh aj4l, namun kasih sayang mereka masih lagi utuh sehingga mereka sanggup pergi ke pvsar4 gurunya itu setelah habis menjawab pep3riksaan.

Dapat juga kita lihat mereka sedang menghadiahkan bacaan doa buat gurunya itu.

Susulan dari itu, terdapat penjelasan yang tertulis di ruangan komen oleh seorang anak murid guru tersebut sebab mengapa mereka t3rlampu4 sayang akan arw4h guru yang dikenali sebagai Cikgu Normala.

“Kami sayang sangat cikgu tu banyak bagi semangat dekat budak kelas belakang macam kami ni, banyak bagi tips macammana nak berjaya, banyak nasihat dia bagi” – komen salah seorang anak murid Cikgu Normala.

Ketika artik3l ini ditulis, vide0 tersebut telah meraih 811.3K t0ntonan, 128.6K tanda suka, 2655 k0men dan 1205 perk0ngsian di aplik4si TlkT0k.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata warga n3tizen turut berasa sebak dan dalam masa yang sama memuji tind4kan sekumpulan pelajar ini.

Bukan itu sahaja, para n3tizen juga turut menitipk4n doa agar r0h arw4h Cikgu Normala dicucvri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.


Sumber : koleksiviral

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Sesetengah pelajar yang lain sibvk menconteng baju , Tapi Mereka Ziar4h ‘Rumah Baru’ Cikgu Kesayangan Lepas Habis Paper Buat N3tizen Seb4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*