“Maaf bukan nak menyus4hkan, cuma nak minta rm3 utk isi miny4k” Pakcik Tungg4ng Motosikal Dari Kuala Kangsar Ke KL Und4ng Seb4k.

Rezeki setiap 0rang adalah berbeza-beza dan ianya datang dalam pelbagai bentuk. Rezeki itu meliputi banyak perkara seperti harta benda, makanan, minuman, kesihatan dan sebagainya. Terbaru, se0rang pengguna Fac3b00k iaitu Radaen Roro Taro,

ada berkongsi satu pengalaman apabila dipertemukan dengan se0rang lelaki warga emas yang berada dalam kesus4han.

Pak cik tvnda mot0sikal

Menceritakan kisah itu, Radaen memberitahu kejadian itu berlaku ketika dia dalam perjalanan menuju ke LEMBAGA di Rawang. Setibanya di KTM Serendah, dia ternampak satu s0sok tubuh se0rang pak cik sedang menvnda motosikal jenis EX5.

Dia kemudian menghampiri pak cik tersebut dan melihat wajahnya agak l3su. Dalam hati berkata ‘Alahai naya panas ceng2 t0lak moto, tak ada siapa pula tolongnya’

Dia kemudian bertanya kepada warga em4s ini adakah minyak motornya sudah habis tetapi tiada sebarang jawapan yang diterima. Individu ini kemudian membantu menvnda motosikal tersebut sehingga sampai ke stesen minyak Petr0nas yang berhampiran. Lebih meruntun h4ti apabila pak cik berkenaan telah meminta bantuannya untuk mengisi minyak mot0r berjumlah RM3.

Maaf bukan nak menyus4hkan cuma nk minta RM3 untuk isi minyak.

Ingin minta bantu4n B4itulmal

Selepas selesai isi minyak, individu ini bertanya kepada pak cik arah tujunya dan jawapan yang diterima sangat meng3jutkan. Pak cik ini memberitahu dia dalam perjalanan dari Kuala Kangsar ke Kuala Lumpur semata-mata mahu meminta bantu4n Baitulm4l.

Jauhnya cik naik EX5 ke Kuala Lumpur, dekat Kuala tak dapat bantu4n ke? Pak cik jawab, ‘Ada cuma tak dapat lagi b4ntuan. Dapat pun sikit, nak berkerja org tak nak ambil kerja sebab dah tva. Cuma kadang-kadang pak cik niaga kecil-kecilan.

Difahamkan, isteri pak cik ini telah m3ningg4l dunia 6 tahun yang lalu. Tambah pak cik Hood lagi, dia tidak mahu menyusahkan anaknya itu kerana dia kini duduk dengan keluarga m3rtuanya.

Individu ini kemudian menghulurkan sedikit bantu4n kepada pak cik. Bergel3nang air mata, tump4h akhirnya air mata se0rang ayah dari Kuala Kangsar.

Pak cik tak m3minta, cukup untuk isi minyak pun tak apa. Banyak adik bagi ni (sambil k3sat air mata).

Individu ini terlintas menghubungi sal4h se0rang rakannya, Nazmi dan bertanya sekiranya dia boleh membantu. Aku pun cont4ct la se0rang sahabat, Nazmi kenal masa kecil-kecil dulu selalu join geng-geng sur4u.

Kira Ebit Lew versi melayu. Lepas berkomunikasi, dapat kata putus, pak cik tu patah balik ke Kuala tapi berhenti dulu di KKB berjumpa sahabat aku ni. Ada b4ntuan untuk disalurkan ke pak cik ni.

Individu ini turut berh4rap agar tidak akan berlakunya sal4h faham dan tiada sp3kulasi n4gatif yang dilemp4rkan kepada anak-anak pak cik.

Mereka bukanlah orang senang dan pak cik ini juga disifatkan sebagai se0rang bapa yang tidak suka menyus4hkan anak-anak.

Pak cik telef0n lagi pagi tadi dia cakap ribuan terima kasih dekat kawan-kawan yang bagi b4ntuan dengan jumpa dia secara pers0nal. Dia cakap baru orang-orang sekeliling tahu keadaan dia.

Bukan nk meng4ibkan cuma menambah kes3daran 0rang sekeliling. Plan pakcik sekarang nak cari rumah sewa sendiri dengan kerja yang berp4tutan dengan usia dia.

Sumber: Radaen Roto Taro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "“Maaf bukan nak menyus4hkan, cuma nak minta rm3 utk isi miny4k” Pakcik Tungg4ng Motosikal Dari Kuala Kangsar Ke KL Und4ng Seb4k."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*