Muhammad Adam Zikrl m3ningg4I dvni4 akib4t Bar4h 0t4k tahap 4

Alor Setar: Bayi lelaki yang menghid4p k4nser 0tak tahap empat meningg4l dvnia di H0spital Sult4nah Bahiyah (HSB), di sini, semalam selepas ketumbvhan di kep4lanya semakin mereb4k.

Ibunya, Nurul Asyikin Mustafa, 26, berkata, anaknya Muhammad Adam Zikri Mohamad Zainal, 12 bulan, meningg4l dvnia di pangkuannya pada 2.25 petang semalam.

“Pada jam 12.46 tengah hari d0ktor menghubungi saya memaklumkan 0ksigen anak semakin turun dan ke4daannya naz4k, serta meminta kami ke h0spital.

“Pada 8 Ogos lalu, d0ktor melakukan imbasan di kep4lanya dan mendapati ketumbuhan dia sudah merebak dan mudah berd4rah, sudah tiga kali menjalani raw4tan,

kim0terapi namun ia tid4k berkes4n,” katanya yang tinggal di Kampung Nawa, Pokok Sena dekat sini.

Ibu kepada dua 0rang anak ini berkata, Adam Zikri sepatutnya menjalani pembed4han menebvk leh3r minggu lalu bagi membantu pernaf4san namun sudah dua kali ditunda kerana ke4daan kesih4tannya tid4k mengizink4n.

Katanya, sebelum ini dia dan suami Mohamad Zainal Mohd Khamis, 29, men4ruh harapan anaknya akan dibenarkan pulang selepas pembed4han terb4bit namun tid4k kes4mpaian.

“Anak saya pergi ketika di pangkuan saya, saya nampak dia s4ngat tenang ketika menghembvskan n4fas ter4khir.

“Sebagai ibu saya reda, dia sudah lama menderita, Allah lebih sayangkan dia… Terima kasih kepada banyak pih4k yang membantu saya sekeluarga selama ini,” katanya.

Jen4zah Adam Zikri selamat dikebvmikan di tanvh perkubvran Kampung Menerong, Pokok Sena kira-kira jam 6 petang semalam.

Sebelum ini, Adam Zikri dirawat di Unit Raw4tan Rapi Neon4tal (NICU) HSB sejak 23 Mei lalu.

Pada 7 Julai lalu, media melap0rkan pas4ngan suami isteri pilu melihat bayi lelaki mereka diuji menghidap peny4kit kan$er 0tak tahap keempat dan d0ktor menjangkakan dia dapat hidup setahun lagi.

Adam Zikri sudah menjalani dua kali pembedahan dan juga kim0terapi selepas peny4kitnya itu dikesan pada 29 Mac lalu apabila mengalami dem4m berpanj4ngan dan munt4h.

Bapanya, Mohamad Zainal, yang bekerja sebagai tukang rumah tid4k mempunyai pendap4tan tetap, selain anak sulung mereka Nur Arriana Zarrisha, 4, mengidap k4nser tiriod sejak lahir.

Sumber Kosmo, Hmetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Muhammad Adam Zikrl m3ningg4I dvni4 akib4t Bar4h 0t4k tahap 4"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*