Raja Kecil B0ngsu Perak,Raja Datuk Seri Izuddin Chulan Mangk4t Pada Usia 71 Tahun.

IPOH: Raja Kecil Bongsu Perak Raja Datuk Seri Izuddin Chulan Raja Zainal Azman Shah, ma.ngkat pada usia 71 tahun akibat saklt tua dan masaIah jntung di kediamannya di sebuah resort di Bandar Meru Raya di sini, hari ini.

Setiausaha Dewan Negara Perak, Datuk Ayob Hashim, berkata kema.ngkatannya dimaklumkan, selepas menghmbuskan nfas terakhir di sisi ahli keluarga pada kira-kira jam 1.40 petang tadi.

“Jnazah akan dibawa ke Masjid Ubudiah Kuala Kangsar pada kira-kira jam 8 pagi esok untuk disembahyangkan dan dibawa ke M.akam Diraja Kuala Kangsar,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Menurutnya, AImarhum sebelum ini telah dirwat di Hspital Raja Permaisuri Bainun di sini, atas masaIah saklt jntung yang dihidapi.

Raja Izuddin Chulan dianugerahi gelaran Raja Kecil Bongsu Perak 27 Ogos 2016, dan diisyitihar secara rasmi dengan gelaran itu pada 1 Julai tahun sama.

Majlis angkat su.mpah gelaran telah berlangsung di Istana Iskandariah, Bukit Chandan Kuala Kangsar di hadapan Sultan Perak Sultan Nazrin Shah, dengan disaksikan Hakim Utama Mhkamah Tinggi Ipoh ketika itu Datuk Samsudin Hassan dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Abdul Puhat Mat Nayan.

Sumber– BERNAMA via dbongkar

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Raja Kecil B0ngsu Perak,Raja Datuk Seri Izuddin Chulan Mangk4t Pada Usia 71 Tahun."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*