Selepas dihaIau di restoran popular Melaka, video b0dy sh4ming pula bikin p4nas… influencer mohon maaf seikhlas hati – “Salah tetap salah”

KURANG seminggu, nama seorang influencer media sosial h4ngat diperkatakan gara-gara dua 1su berbeza yang menjadi k0ntroversi.

Pertama, usahawan wanita itu mend4kwa dihaIau ketika membuat reviu produk menerusi video penstriman secara langsung (FB Live) di sebuah restoran popular di Melaka.

Susulan k0ntroversi itu, satu video lamanya pula tersebar menunjukkan dia did4kwa memak1 seorang pengguna Facebook dan melakukan b0dy sh4ming ke atas wanita berkenaan.

Usahawan berkenaan yang lebih dikenali sebagai Eira Aziera kemudian tampil membuat permohonaan maaf secara terbuka berhubung dua 1nsiden yang tuIar membabitkan dirinya.

Tangkapan skrin video lama yang kembali tuIar, menunjukkan Eira Aziera did4kwa membuat b0dy sham1ng terhadap seorang pengguna Facebook.

Wanita berusia 37 tahun itu turut merakamkan video dengan membuat permohonan maaf di halaman Facebooknya pada Selasa.

“Jujur Eira katakan, salah tetap salah. Sebagai individu yang jauh lebih muda Eira seikhlas hati memohon maaf sebab pada ketika itu Eira gagal mengawal em0si dan amar4h sehingga tutur dan kata Eira telah menyinggung hati banyak pihak.

“Ins1den-ins1den tersebut menyebabkan ramai follower yang Eira sayang telah berkecil hati dan sekali gus timbul pelbagai saIah faham dan prasangka burvk,” katanya sambil menambah bahawa kejadian yang berlaku turut memberi kesan amat mendalam kepada keluarganya.

Tangkapan skrin video Eira Aziera membuat permohonan maaf secara terbuka.

Usahawan yang berasal dari Alor Setar, Kedah itu memberitahu, dia kesaI dengan apa yang berlaku dan mahu memperbaiki dirinya.

“Eira secara peribadi sangat kesaI dan berilah peluang kepada Eira untuk memperbaiki diri, tutur dan kata Eira pada hari-hari yang mendatang, insyaAllah.

Eira secara peribadi sangat kesaI dan berilah peluang kepada Eira untuk memperbaiki diri, tutur dan kata.

EIRA AZIERA

“Permohonan maaf ini dibuat seikhlas hati Eira dan kepada kalian semua yang telah memberikan komen-komen negat1f terhadap Eira sejujurnya Eira telah berlapang dada dan maafkan semua.

“Kerana anda semua berhak untuk berasa kecew4 dengan Eira. Keputusan Eira untuk tampil membuat permohonan maaf terhadap kedua-dua pihak ini dan juga memberi kemaafan untuk anda semua membuatkan Eira lebih tenang menghadapi ujian ini,” katanya.

1nsiden yang berlaku di sebuah restoran di Melaka turut mencetvskan kontr0versi.

Sehubungan itu, Eira berharap agar pemilik restoran di Bandar Hilir di Melaka dan pengguna Facebook yang menjadi mangsa krit1kan b0dy sham1ng itu dapat menerima permohonaan maafnya.

“Serta seluruh ahli keluarga yang terkes4n dengan perbuatan Eira dapat memaafkan kesaIahan Eira yang dibuat sama ada secara sengaja mahupun tidak sengaja melalui posting live di Facebook yang terlibat.

“Maaf adalah tanda keikhlasan selepas melakukan kesiIapan. Kerana manusia tidak pernah lari dari melakukan kesaIahan. Manusia tidak sempurna begitu juga saya Eira Azira,” katanya.

View this post on Instagram

Elok nak makan, terus tak jadi makan. Owner pun mungkin ada sebab tegur macam tu. Harap dua-dua pihak dapat berbaik, tak elok bermasam muka cari rezeki. Jom baca dulu penjelasan kedua-dua pihak dalam artikel penuh di highlight dan ig story. #mstaronline #mstar15tahun #mstarE1 Video Facebook Eira Aziera

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial) on

Sumber: mStar

Be the first to comment on "Selepas dihaIau di restoran popular Melaka, video b0dy sh4ming pula bikin p4nas… influencer mohon maaf seikhlas hati – “Salah tetap salah”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*