Tip Bersihkan Dapur Sampai Berk1lat Hanya Guna Ubat Gigi Sahaja.

Memasak memang seronok, tetapi bila sampai b4b nak bersihkan tu mula la lem4u. Nak nak lagi apabila b4han masakan terperc1k sana sini terutama sekali jika memasak s4mbal.

P4sti akan ada k3san tum1san miny4k yang memerc1k bukan hanya dipermuk4an dapur malah dinding dapur juga turut terk3na.Biasanya kita akan mengel4p dengan kain pengel4p dan barulah membersihnya dengan span dan sabun bagi menghil4ngkan miny4k hingga bersih.

Pun begitu, kot0ran sebenarnya masih lagi tert1nggal. Walaupun nampak bersih namun dapur kita tidaklah berk1lat dan cantik seperti baru. Petua yang dik0ngsikan oleh Rohaslizawati Ibrahim di facebook ternyata sangat hebat. Dengan hanya gunakan ub4t g1gi, dapur g4snya tampil berk1lat seperti baru. Hebat!

Nak k0ngsi cara saya bersih dan k1latkan dapur g4s guna ub4t g1igi. Daki kat cel4h-cel4h semua hil4ng.

Langkahnya:

  • Sapu ub4t g1gi di permukaan dan cel4h-cel4h dapur.
  • Kemudian g0sok guna tuala atau tisu lemb4b.Kalau tempat yang degil tu letak banyak sikit ub4t g1gi.
  • Bila dah siap, g0sok dan lapkan dengan tisu atau tuala basah. Bila dah bersih, lapkan dengan tisu atau tuala ker1ng. Siap!

Dah k1lat r4sa sayang pulak nak masak?Hebat kan? Paling pent1ng tak gunakan k0s yang banyak. Ambil sedikit ub4t g1gi yang ada di rumah dan cuba bersihkan dapur kita. Senang saja!

 

Kredit: Rohaslizawati Ibrahim via semuanya JDT

Be the first to comment on "Tip Bersihkan Dapur Sampai Berk1lat Hanya Guna Ubat Gigi Sahaja."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*