Jangan T1nggalkan 3 Amalan Ini Di Dunia, Alam Kvbur Yang Semp1t Akan Menj4di Luas Dan Selesa.

Bagi korang yang mahukan kesele$aan di alam kvbur seperti yang di$abdakan oleh Nabi Muhammad SAW, Ustaz Ahmad Dasuki ada berk0ngsikan 3 amalan khu$us yang boleh kita buat bagi mema$tikan kita sele$a di alam kubvr kelak.
 
Dalam satu cer4mahnya kata Ustaz Ahmad Dasuki, kalau nak bereh4t di kubvr, kat dunia jangan asy1k t1dur. Dan beliau k0ngsikan amalan untuk sele$a di kvbur.
 
Amalkan 3 perkara ni,
 
1. Baca Al-Quran sebelum subuh
 
Saat kita men1nggalkan dunia yang f4na ni, malaikat Mvngkar dan N4kir akan datang kepada kita. Lalu malaikat hal4u semua amalan yang kita pernah amalkan kecuali Alquran yang dibaca sebelvm svbuh. Alquran akan jadi pegvam bel4 dan menj4wab semua pert4nyaan dari malaikat.
 
2. Amalkan surah Al-Mulk setiap malam
 
Lebih baik kalau dapat h4fal. Kalau kat dunia siapa yang baca surah Al-Mulk, rezeki akan bert4mbah. Dalam kubvr pula dikh4barkan sahabat, mereka terdengar orang baca surah Al-Mulk di tanah l4pang, rup4nya itu suara Alquran dalam kvbur. Yang meneman1 si pembaca di dalamnya.
 
3. Bangun solat tahajud walau 2 rakaat
 
Kead4an kvbur akan menghi4au dan lua$ asb4b kita amalkan solat tahajud. H4tta di dunia pun kalau kita amalkan solat tahajud, uru$an kita dipermvdahkan dan tera$a l4pang. Pernah ra$a?
 
Kawan-kawan,saya, anda dan kita semua memang selalu lek4. Seb4b tu kita ken4 sentia$a berpe$an-pe$an sesama kita. Ingat, malaikat m4ut ada dek4t dengan kita hanya menunggu masa untuk menc4but ny4wa. Tapi tulah, dah bersedi4kah kita? Insya Allah.
 
Sumber: Fb Majlis Ilmu via sehinggit

Be the first to comment on "Jangan T1nggalkan 3 Amalan Ini Di Dunia, Alam Kvbur Yang Semp1t Akan Menj4di Luas Dan Selesa."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*