2 Petunjuk Bahawa Allah “Sedang M4rah” Pada Kita, Pertamanya Kenderaan & Keduanya Isteri.

Hidup tidak terlepa$ dari uj1an Allah taala. Ia sebaga1 t4nda untuk memperba1ki d1ri kita dan kemudian meningkatkan ke1maman kita kepada Sang Khalik. Namun bagaimana untuk mengetahu1 apa t4nda Allah sed4ng m4rah kepada kita h4mbaNya? Dari satu perkong$ian dari Tuan Guru Sheikh Zaini Ahmad, pend4kwah ini berkong$i k1sah dipern4h dicer1takan oleh seorang wal1 Allah yang boleh menjad1 ped0man bvat suami isteri berken4an t4nda Allah “sed4ng m4rah” (menegvr atas do$a yang kita lakvkan).

 

 

Seorang Wal1 Allah pern4h berkat4, jika aku ingin tahu sek1ranya ada ke$alahanku pada Allah, aku akan perhat1kan 2 t4nda ini – KENDER4AN dan ISTERIKU. Kenderaan yang digvna ser1ng ro$ak dan mer4gam. Banyak kero$akan yang datang dar1nya berband1ng memud4hkan uru$an $eharian.

Isteri pula bvruk akhl4knya, suka memb4ntah malah perilakvnya sangat menyak1tkan hat1. Kata Ul4mak, kenderaan kita sepatvtnya mend4tangkan keba1kan dalam h1dup. Tap1 b1la j4rang digvna untuk pergi masjid, pergi berjemaah maka Allah sampa1kan ra$a tidak redhaNya melalu1 c4ra itu.

Karen4h isteri yang suka mel4wan pula adalah di$ebabkan kita send1ri berani l4wan per1ntah Allah. Lebih tervk lagi, anak-anak jvga turut berma$alah. Kad4ng-k4dang kita tak nampak semua petvnjuk ini mela1nkan Allah sampa1kan melalui par4 Ul4mak. Ulam4k pe$an, b1la ada perkar4 $ebegini berl4ku dalam rvmahtangga kita, cepat-cepat berwvduk dan bertavbatlah.

Ken4 cari balik kemak$iatan apakah yang sed4ng kita bvat sehingga Allah sedang member1 per1ngatan kepada kita sedemikian rvpa.

 

Sumber: Kashoorga

Be the first to comment on "2 Petunjuk Bahawa Allah “Sedang M4rah” Pada Kita, Pertamanya Kenderaan & Keduanya Isteri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*