‘Ya Allah, Abang Aku..’ – Lelaki Ditemui Rentvng Ketika Dalam Perjalanan Pulang Ke Rumah.

Alor Setar : “Semalam abang beritahu dia nak balik ke rumah di Taman Wira, Mergong tapi tunggu tak sampai pun sehinggalah p0Iis datang ke rumah beritahu dia terb4bit dalam kem4Iangan,” kata Anis Suraya Senafi, 19.

Anis Suraya adalah adik b0ngsu kepada Muhammad Syahrolnizam Senafi, 20, yang ditemui rentvng selepas kereta Niss4n Almera dipandunya terb4bit dalam kemaI4ngan dengan Pr0ton Wira di Kilometer 58.4 Lebuhraya Utara Selatan arah utara di Pendang hari ini.

Dalam kej4dian sekitar jam 2 pagi itu, Muhammad Syahrolnizam yang memandu se0rang diri disahkan meningg4I dvnia di tempat kej4dian. Turut m4ut tiga lagi m4ngsa termasuk pasangan suami isteri yang menaiki sebuah kereta Pr0ton Wira.

Menurut Anis Suraya, abangnya yang juga anak kelima dari enam beradik itu bekerja sebagai jurugambar dan dalam perjalanan pulang dari studi0 tempatnya bekerja di Pulau Pinang ke rumah mereka di Mergong.

Katanya, biasanya jika kerja banyak, abangnya akan bermalam di sana tetapi semalam dia beritahu hendak pulang ke rumah.

“Tlada perub4han pada diri abang cuma kami sangat terkejvt dengar berita ini apabila p0Iis datang ke rumah.

“Namun kami sekeluarga reda dengan apa yang berl4ku,” katanya di Jabatan F0rensik H0spital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini hari ini.

Ibu bapa m4ngsa, Senafi Saidin, 62, dan Fazilah Kassim, 60, turut berada di HSB dan kelihatan dalam ke4daan sed1h kerana terk3jut ins1den yang menimpa anaknya itu.

Menurut Anis Suraya, abangnya sebelum ini mendapat tawaran melanjutkan pengajian di Johor tetapi men0lak kerana mahu menyambung pengajian di kawasan utara yang lebih dekat dengan keluarga.

Katanya, arw4h mahu mencari w4ng sendiri dengan bekerja sebagai jurugambar kerana berhasrat untuk menyambung pengajian di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Perlis.

“Dia nak jaga mak dan abah dan sebab itu dia berhasrat nak sambung pengajian di sini sebab lebih dekat tapi tak sangka ber4khir seperti ini.

“Arw4h se0rang abang yang baik dan periang selain suka menghiburkan kami adik beradik. KehiIan.gannya amat dirasai,” katanya.

Menurut Anis Suraya, setakat ini mereka beIum berbincang untuk tempat pengebvmian abangnya kerana masih menunggu di HSB.

Media sebelum ini meIap0rkan empat individu meningg4I dvnia, termasuk se0rang daripadanya ditemukan rentvng, selepas dua kereta terb4bit kemaI4ngan di Kilometer 58.4 Lebuhraya Utara Selatan, dekat sini, hari ini.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Sumber : hm via http://www.majalah-utusan.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘Ya Allah, Abang Aku..’ – Lelaki Ditemui Rentvng Ketika Dalam Perjalanan Pulang Ke Rumah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*