( Vide0 ) Pemandu triton menyebabkan 2 kem4tian . Law4n arus dan berdepan hukum4n yg sangt b3rat .

Dua remaja m4 ut apabila kenderaan dinaiki mereka bert3mbung dengan sebuah kend3raan pacuan empat roda yang dip4ndu secara mel4wan arus di Kilometer 8.5 Lebuh Raya Persekutuan awal pagi tadi.

Kedua-dua m4ngsa dikenali Nur Afiqah Abdul Karim, 18, yang merupakan pemandu dan penump4ngnya, Muhammad Hafiz Syami Dzul Asri, 19,.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Norazam Khamis berkata, seramai lapan angg0ta termasuk,

pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam dikej4rkan ke lok4si kejadian sebaik menerima p4nggilan kec3mas4n pukul 1.51 pagi.

Katanya, pih4knya yang tiba tujuh minit kemudiannya mendapati kedua-dua m4ngs4 tersepit sebelum berjaya dikeluarkan pihaknya dan dis4hkan m3ni ngg4l duni4 di lok4si kejadian oleh pasukan perub4tan.

“Berdasarkan maklum4t awal mendapati kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Triton dip4ndu lelaki berusia 24 tahun secara mel4wan arus di lokasi kejadian.

“Pacuan empat roda itu kemudiannya bert3mbung dengan dua m4ngsa yang menaiki kereta jenis Proton Wira Aeroback,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Norazam menjelaskan, m4yat kedua-dua mangs4 diser4hkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

“Pemandu Mitsubishi Triton itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang keced3raan,” jelasnya.

K3malang4n itu turut tular menerusi vide0 berdurasi 29 saat memaparkan detik-d3tik insid3n tersebut dengan perak4mnya menyifatkan pemandu Mitsubishi Triton itu m4buk. – K! ONLINE

Sumber:K Online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "( Vide0 ) Pemandu triton menyebabkan 2 kem4tian . Law4n arus dan berdepan hukum4n yg sangt b3rat ."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*