UiTM Bakal Ambil Tind4kan Terhadap Pensy4rah ‘Hina’ B4O

Universiti Tekn0logi MARA (UiTM) dilap0rkan akan mengambil tind4kan sewajarnya terhadap pensy4rah k0ntrak yang tular memperlekehkan se0rang pel4jar B40 yang tid4k mempunyai komputer riba diperc4yai berlaku ketika sesi kelas atas talian.

Naib Canselor UiTM, Prof Datvk Dr Roziah Mohd Janor, berkata pih4knya kini dalam penelitian termasuk tind4kan yang akan diambil terhadap pensy4rah itu.

Jelasnya, pensyarah tersebut adalah pensyarah k0ntrak di UiTM caw4ngan Seri Iskandar, Perak dan meng4jar di Fakulti Seni Bina, Peranc4ngan dan Ukur (FSPU).

Beliau difahamkan, insid3n terb4bit berlaku pada semester lalu bagaimanapun ia baru ditul4rkan semalam. Isu ini mesti ada peranc4ngan kenapa ia baru dimuatnaik semalam.

Namun tambahnya, bagaimanapun, tind4kan akan diambil dan untuk pel4jar itu kita sudah menges4n dan memberikan peral4tan yang diperlukan (komputer riba).

Roziah berkata, wanita itu adalah pensy4rah yang bagus dan mungkin berlaku sedikit kesil4pan mengenai tind4kannya mem4rahi pelajar berkenaan.

Beliau memaklumkan tind4kan akan diambil, tetapi tid4k boleh jelaskan di sini kerana dia adalah pensy4rah kontr4k dan ada laluan sebelum tind4kan diambil.

Katanya, semua pensy4rah UiTM mahukan yang terbaik untuk pelajar-pelajar mereka dan beliau berharap 0rang ramai dapat bertimbang rasa terhadap staf dan pelajarnya.

Katanya, universiti itu juga akan mengeluarkan keny4taan rasmi berhubung perkara berkenaan dalam tempoh terdekat.

Terdahulu, satu rakaman vide0 klip berdurasi 1 minit 45 saat tular memaparkan pensyarah wanita itu mem4rahi se0rang pelajar kerana tid4k mempunyai komputer riba dan dilihat seolah-olah memperlekehkan gol0ngan B4O.

Menerusi rak4man itu, pensy4rah wanita berkenaan turut meminta pelajar terbabit meminta kakaknya menjval gelas emas bagi membeli komputer riba untuknya.

Sumber: Berita Harian via https://khalifahmedianetworks.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "UiTM Bakal Ambil Tind4kan Terhadap Pensy4rah ‘Hina’ B4O"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*